Entrevista al raper valencià de Nules 'el Blüe'

Forum dedicat a la Musica en Valencià, si coneixes grups, cantautors, vols enviar maquetes per a donar-te a coneixer o tens vinilos o cassettes en musica en Valencià, escriu aci.

Entrevista al raper valencià de Nules 'el Blüe'

Notapor Admin » Lun Jul 25, 2011 8:56 pm

Hui tenim l’oportunitat d’entrevistar al cantant de rap “el Blüe”.

Natural de Nules, i en tan sols 20 anys, este jove rapero ya ha autoeditat el seu primer disc, “1991 – 2011 ¿Quí va matar a Alfonso Perez?”, que podem descarregar gratuitament punchant en el següent enllaç

FullVolant: ¿Quant de temps portes cantant rap?

Blue: Des de ben menut escric cosetes, pero les meues primeres lletres foren cap als 14 anys.

FV: ¿Per qué el rap?

B: Soc un enamorat de la musica, pero quan vaig descobrir el rap i me vaig interessar per ell, me va pareixer que de totes les musiques era la que mes, i millor, me representava. Es poesia.

FV: ¿De qué parles en este disc? ¿Qué vols reivindicar?

B: Parle de moltes coses: La societat inmoral, la hipocresia politica, d’amor… tambe tinc temes mes intims i sentimentals. El meu interes era reivindicar una volta mes que se pot fer un gran disc de rap en valencià.

FV: Exacte, ara que ho dius, les cançons estan en valencià… no es lo habitual.

B: Quan vaig començar a escriure ho vaig fer en influencies de Hip Hop americà i espanyol, aixina que les cançons eren en castellà. Als 16 anys, influït per mon pare, vaig començar a fer-ho en valencià, la meua llengua materna. Sense cap influencia, ya que no havia escoltat a ningu que fera rap en valencià encara… els principis foren durs, pero vaig mantindre el meu flow i estil, i poc a poc els he anat millorant.

FV: Aixina i tot, trobe que hi han influencies de l’ensenyança en algunes paraules alienes al valencià…

B: Sense dubte. Yo en casa he parlat valencià sempre, i en l’escola m’han ensenyat “valencià academic”… era un bon alumne i en prou facilitat per a les llengües, puix puc fardar de saber escriure correctament i sense cap falta en “valencià academic”, i encara que la meua disciplina m’obligue a no escriure cançons en “eixe” valencià, perque no es el mateix que he depres en casa, i me pareixeria un poc hipocrita cantar-lo quan de normal no el parle… si, alguna parauleta amolle.

FV: ¿En qué penses a l’hora d’escriure? ¿d’a on traus l’inspiracio?

B: L’inspiracio no se sap mai quan ve, a vegades la force i no m’ix res de profit. Solc exigir-me prou a l’hora d’escriure i faig molts tachons. Suponc que quan millor m’inspire es en classe, i en casa a altes hores de la nit, quan l’aborriment fa que te vinguen els pensaments mes interns i paranoics.

FV: ¿Quíns son els teus cantants favorits?

B: Kase-O, Zatu, Rayden, Toteking, ZPU, Nerviozzo, Puto Largo, Rapsusklei, JML, Kako, Eminem, Jay Z (als inicis), Noterius Big…

FV: He vist que colabora prou gent en el disc…

B: Si. DJ Xenivax es un vell amic en el que tenia que fer algo per ous, a Ainhoa Ferrer l’he coneguda enguany i es una gran persona ademes de tindre una veu espectacular; Lydia es la meua chicona i en “Reina de la nit”, a on colaboren 5 mc’s, tots ells son gent que conten en el meu respete i admiracio. Ademes, tambe colabore en Ark, que apareix en dos temes; gran persona i molt inteligent, a banda de que m’agrada el seu estil.

FV: El disc ha segut autoeditat, sense cap finançacio externa, i damunt l’has posat en internet per a descarregar-lo de bades…

B: Si. Tinc que dir que l’ajuntament del meu poble m’havia oferit pagar-me’l, pero finalment he decidit fer-ho yo. Es un poc costos perque estudie i no treballe; i els diners que gaste en pagar-me instrumentals, estudi de gravacio… son generalment els que aforre de pagues, aniversaris, etc. El disc es de bades perque el meu objectiu es que l’escolte quanta mes gent, millor.

FV: Per ultim, eres molt jove, i has començat pegant fort en el mon del rap… ¿com veus el futur? ¿te vorem dins d’uns anys continuant per este cami?

B: Mai se sap, pero el rap no vaig a deixar-lo.

FV: Moltes gracies per atendre-nos, i desijar-te molta sort en el disc.

B: Gracies a vosatros pel treball que feu.

El Blüe te un canal de youtube a on puja totes les seues cançons, vos deixem el tema “Fleches de Cupido” junt a Ainhoa.
http://www.youtube.com/watch?v=YmPbTwhI ... r_embedded

FONT: http://www.fullvolant.com/2011/07/entre ... -de-nules/
Admin
Site Admin

Volver a Musica en Valencià