Paraula valenciana "boirina"

Si vols comentar qualsevol cosa en general, este es el lloc.

Paraula valenciana "boirina"

Notapor Rater » Mar Feb 22, 2011 7:42 pm

Hola, volia fervos una consulta sobre la paraula "boirina".

Vullc saber si algú sap o coneix o lo que siga sobre la paraula que no siga el típic siga sobre "boira" o coses aixina.
Sé que molts hem direu que no siginifica un altra cosa (potser) pero em van preguntar una vegà (ya que no la trobaven) que des fa molt de temps podria haver sigut l'equivalent de "ir de juerga"/"anar de parranda"/"fer el gos".

Als diccionaris no la he trobat per això, si algu te ocasió, ho busque en atres mijos o ho pregunte sobretot a gent major.

Moltes gracies
Rater

Notapor ratpenat » Vie Mar 11, 2011 12:23 pm

No he trobat res sobre boirina en els diccionaris que tinc.

Lo unic que he trobat ha segut aço:
Escampar la boira: canviar d'activitat per a distraure o desemboirar-se
[Diccionari General de la Llengua Valenciana RACV]

Que com comentaves lo de anar de parranda o fer el gos pareix que encaixa algo.

¿Podries dir-mos per quina comarca o poblacio has sentit aixo per a afinar mes la busca o consultar en gent d'eixa zona?
Imagen
ratpenat

Notapor Rater » Lun Mar 14, 2011 11:57 am

Moltes gràcies.Segurament la paraula que buscava era "borina" y no boirina com vaig ficar.Perque esta si que apareix en el traductor.Heu confirmaré
Rater

Notapor ratpenat » Lun Mar 14, 2011 8:13 pm

Efectivament,
Diccionari Valencià-Castellà escribió:borina: s. f.
Castellà: ir de bureo.
anar de ~

Diccionario RAE escribió:bureo.
1. m. Entretenimiento, diversión.

Per lo tant es anar de festa. Bona paraula que afigc al meu vocabulari, a partir d'ara gastare ne'mon de borina quan me referixca de festa.

Per curiositat, ¿en quina zona diuen aixo? m'agradaria saber-ho ya que en els diccionaris no ho diu.

¡Gracies per l'aportacio!
Imagen
ratpenat

Notapor Rater » Lun Mar 14, 2011 9:17 pm

ratpenat escribió:Efectivament,
Diccionari Valencià-Castellà escribió:borina: s. f.
Castellà: ir de bureo.
anar de ~

Diccionario RAE escribió:bureo.
1. m. Entretenimiento, diversión.

Per lo tant es anar de festa. Bona paraula que afigc al meu vocabulari, a partir d'ara gastare ne'mon de borina quan me referixca de festa.

Per curiositat, ¿en quina zona diuen aixo? m'agradaria saber-ho ya que en els diccionaris no ho diu.

¡Gracies per l'aportacio!

Moltes gracies també :) . Puix yo no ho havia utilisat tampoc, pero per la Safor y Marina Alta - Albaida si no m'enganye.

Felicitacions de nou a esta gran pàgina. Y si ni ha alguna manera de colaborar, especialment en apendre per a lo de la traducció de software m'encantaria tirar una maneta en lo que poguera.

Salutacions
Rater

Notapor Admin » Mié Mar 16, 2011 10:35 pm

Hola Rater,
gracies pel teu interes. Si vols colaborar en la traduccio de programes escriu-mos a info [arob] softwarevalencia.com i mos expliques que t'agradaria fer o dependre, quins programes utilises mes, alguna sugerencia de programa que penses que estaria be tindre'l en valencià, el teu sistema operatiu preferit (Linux, MacOS, Windows) i t'ajudarém per a que faces alguna coseta. :wink:
Admin
Site Admin

Notapor Rater » Lun Mar 21, 2011 8:27 am

D'acord, gràcies :)
Rater

Re: Paraula valenciana "boirina"

Notapor abeha » Sab Mar 28, 2015 5:20 am

Als diccionaris no la he trobat per això, si algu te ocasió, ho busque en atres mijos o ho pregunte sobretot a gent major.
abeha

Volver a Sugerencies